Pacientų teisės ir pareigos
- Pagrindai nepradėti / nutraukti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą:
- paciento veiksmai kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto ar kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugas dalyvaujančio Ukmergės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau – Viešosios įstaigos) Viešosios įstaigos darbuotojo sveikatai ir / ar gyvybei;
- paciento veiksmai kelia grėsmę kitų pacientų sveikatai ar gyvybei;
- pacientas nederamu ir / ar nepagarbiu elgesiu žemina specialisto garbę ir orumą ir tai trukdo jam ir / ar kitiems pacientams teikti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas;
- paslaugų teikimas prieštarauja asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinės etikos principams;
- kiti pagrindai nurodyti vidaus ir išorės norminiuose aktuose.
- Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiantis asmens sveikatos priežiūros specialistas, nustatęs nurodytą pagrindą nepradėti/nutraukti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą:
- įspėja pacientą žodžiu, kad dėl jo veiksmų gali būti nepradėtas / nutrauktas asmens sveikatos priežiūros teikimas;
- jeigu žodinis įspėjimas paciento nesudrausmina ir paslaugų teikimą trikdanti veikla nėra nutraukiama, asmens sveikatos priežiūros specialistas iškviečia vadovą, padalinio vadovą (jį pavaduojantį asmenį) (pagrindų nepradėti / nutraukti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pagrįstumo įvertinimui) ir jiems dalyvaujant dar kartą informuoja pacientą apie asmens priežiūros paslaugų teikimo nepradėjimą / nutraukimą;
- jeigu pacientas nutraukia savo veiksmus, asmens sveikatos priežiūros specialistas pradeda / tęsia paslaugų tiekimą, tačiau paciento veiksmus, dėl kurių buvo svarstoma nepradėti / nutraukti paslaugų tiekimą, aprašo medicinos dokumentuose;
- jeigu pacientas nenutraukia savo veiksmų, asmens sveikatos priežiūros specialistas esant padalinio vadovui (jį pavaduojančiam asmeniui) prašo pasišalinti iš įstaigos, žodžiu informuoja kad pacientas paslaugai turės registruotis iš naujo teisės aktų nustatyta tvarka kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos atvejus). Asmens sveikatos priežiūros specialistas paciento medicinos dokumentuose pažymi, kad paslaugų teikimas buvo nepradėtas / nutrauktas dėl paciento veiksmų ir juos aprašo, taip pat nurodo, kad pacientas yra informuotas, jog paslaugą gali gauti registruodamasis iš naujo kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos atvejus) teisės aktų nustatyta tvarka. Šį medicinos dokumentą asmens sveikatos priežiūros specialistas pasirašo kvalifikuotu elektroniniu parašu ir paciento informavimo tikslu įkelia į elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (toliau – ESPBI).
- Pacientui gali būti nepradėta/atsisakyta teikti paslaugas, jei paslaugų teikimas prieštarauja asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinės etikos principams.
- Sveikatos priežiūros specialistas išaiškina pacientui nepradėjimo teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas priežastis bei jo galimybes gauti šią paslaugą. Informacija apie nepradėjimą teikti paslaugas, taip pat pacientui pateikta informacija apie jo galimybę gauti šias paslaugas, taip pat pacientui pateikta informacija apie jo galimybę gauti šias paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka yra užfiksuojama medicinos dokumentuose, pacientas su šia informacija supažindinamas pasirašytinai. Medicinos dokumentą asmens sveikatos priežiūros specialistas pasirašo kvalifikuotu elektroniniu parašu ir paciento informavimo tikslu įkelia į elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (toliau – ESPBI).
- Atsisakyti teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pacientui draudžiama:
- visais atvejais, kai pacientui teikiama būtinoji medicinos pagalba. Tais atvejais, kai teikiant būtinąją medicinos pagalbą pacientas savo veiksmais kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto, kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugą dalyvaujančio sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo ir / ar kitų pacientų sveikatai ar gyvybei, asmens sveikatos priežiūros specialistas gali nepradėti teikti sveikatos priežiūros paslaugos arba sustabdyti jos teikimą, gali taikyti paciento fizinio suvaržymo priemones, nedelsdamas kreiptis į vadovą ir / ar policijos pareigūnus dėl saugumo užtikrinimo. Pašalinus grėsmę arba jai išnykus, būtinosios medicinos pagalbos teikimas pradedamas / tęsiamas. Paciento veiksmai, dėl kurių buvo nepradėtas / nutrauktas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas, aprašomi medicinos dokumentuose. Pabaigus būtinosios medicinos pagalbos teikimą, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas tęsiamas tik tuo atveju, jeigu yra išnykę atsisakymo teikti paslaugas pagrindai.
- kai nederamą ir / ar nepagarbų elgesį lemia paciento sveikatos būklė. Šiuo atveju asmens sveikatos priežiūros specialistas užtikrina, kad pacientui būtų suteikta jam reikalinga asmens sveikatos priežiūros paslauga. Prireikus užtikrinti saugumą, asmens sveikatos priežiūros specialistas taiko fizinio suvaržymo priemones, gali kreiptis į skyriaus tiesioginius darbuotojus ir / ar policijos pareigūnus. Jeigu dėl paciento veiksmų kyla pavojus asmens sveikatos priežiūros specialisto, kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugas dalyvaujančio sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo ir / ar kitų pacientų sveikatai ar gyvybei, pirmiausia yra užtikrinamas jų saugumas ir tik tada pradedamas / tęsiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas.
- Dėl pacientų neteisėtų veiksmų asmens sveikatos priežiūros specialistai gali kreiptis į teisėsaugos institucijas teisės aktų numatyta tvarka.
- Dėl asmens sveikatos priežiūros specialisto sprendimo nepradėti / nutraukti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, pacientas gali pateikti skundą VŠĮ Ukmergės pirminės sveikatos centro vadovui vadovaujantis Prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centre nustatyta tvarka.